Odpowiedzi

2010-01-29T17:48:33+01:00
W szeregowym napięcie się dzieli więc będą gorzej świeciły, natopiast w równoległym napięcie się nie dzieli więc będą mocniej świeciły :D

Polecam sie na przyszłość :D:D
2010-01-29T17:48:54+01:00
Oczywiście będą świeciły mocniej w połączeniu szeregowym. Bo one się ze sobą łaczą, a gdyby były w równoległym byłoby to mniejsze światło
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T17:59:10+01:00
1. połączenie szeregowe : opór całkowity jest równy sumie oporów , czyli R = R1+R2
2. połączenie równoległe: opór całkowity: 1/R = 1/R1 + 1/R2 , inaczej mówiąc jest odwrotnie czyli opr będzie 2 razy mniejszy
3. zgodnie z prawem Ohma: I = U/R ; im mniejszy opór tym większe natężenie
4. podsumowując: w połączeniu równoległym będą świeciły mocniej.