Oblicz:
wiecie jak jest ułamek zwykły np ułamek jedna druga ( będę pisać słownie)

jedna druga + 0,6 =
0,55 - jedną czwartą
1,25+pięć szóstych
Pięć czwartych (razy) 0,1
1,2 : trzy piąte
0,25 : jedną ósmą


Proszę o zamianę na ułamek zwykły i wykonanie obliczenia

Oblicz

dwa i jedna czwarta (razy) 2,8 + trzy czwarte (razy) 3, 4 = 2,25 (razy) 2,80 + 0,75 (razy) 3, 40 =

Wykonaj obliczenia

Dzięki

3

Odpowiedzi

2010-01-29T18:00:28+01:00
Jedna druga + 0,6 = 0,5 + 0,6 = 1,1
0,55 - jedną czwartą = 0,55 - 0,25 = 0,30
1,25+pięć szóstych = sto dwadziescia piec setnych +pięć szóstych =
=pięć czwartych + pięć szóstych = dwadzieścia pięć dwunastych = dwa i jedna dwunasta

Pięć czwartych (razy) 0,1= pięć czwartych * jedna dziesiąta = jedna ósma
1,2 : trzy piąte = dwanaście dziesiątych * pięć trzecich = dwa
0,25 : jedną ósmą = dwadzieścia pięć setnych * 8 = 2
2 5 2
2010-01-29T18:00:30+01:00
Zad. 1
Jedna druga + 0,6 = jedna druga + sześć dziesiątych = pięć dziesiątych + sześć dziesiątych = jedenaście dziesiątych = jeden i jedna dziesiata

0,55 - jedna czwarta= 55/100 - 1/4 = 55/100 - 25/100 = 30/100

1,2 :3/5 = 12/10 : 3/5 = 12/10 * 5/3 = 60/30 = 2

Ps. /- ta kreską zastępowałam kreskę ułamkową ;D
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T20:55:08+01:00
Jedna druga + 0,6 = 0,5 + 0,6 = 1,1
0,55 - jedną czwartą = 0,55 - 0,25 = 0,30
1,25+pięć szóstych = sto dwadziescia piec setnych +pięć szóstych =
=pięć czwartych + pięć szóstych = dwadzieścia pięć dwunastych = dwa i jedna dwunasta

Pięć czwartych (razy) 0,1= pięć czwartych * jedna dziesiąta = jedna ósma
1,2 : trzy piąte = dwanaście dziesiątych * pięć trzecich = dwa
0,25 : jedną ósmą = dwadzieścia pięć setnych * 8 = 2
2 5 2