W domowej instalacji elektrycznej parcują jednocześnie 3 żarówki o mocy 100V każda. Kuchenka o mocy 1500V, elektryczny bolier o mocy 2000V i teleiwzor o mocy 100V. Oblicz wartość i koszt energi elektrycznej złużytej w ciągu 1 dnia przy załozeniu że każdy z tych odbiorników paracuje z pełną mocą przez dwie godziny dziennie, a cena jednej kilowatogodziny energi wynosi........<- to trzeba samemu znaleść.

2

Odpowiedzi

2010-01-29T18:09:17+01:00
100W=0,1kW
1500W=1,5kW
2000W=2kW
0,1kW*3*2h=0,6kWh
1,5kW*2h=3kWh
2kW*2h=4kWh
0,1kW*2h=0,2kWh
0,6kWh+0,2kWh+3kWh+4kWh=7,8kWh <--- ilość
1kWh=40gr
7,8*0,4zł=3,12zł <--- cena

Ps. Moc podajemy w watach [W] nie voltach [V]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T18:10:47+01:00
3*100V+1500V+2000V+100V=3900V=3,9kV

3,9kV*2=7,8kV - ilość

cena jednej kilowatogodziny energi wynosi 38gr

7,8kV*0,38=2,96 - cena