Do udrażniania instalacji sanitarnych stosuję się preparaty zawierające wodorotlenek sodu. Oblicz objętość preparatu, którą należy odmierzyć, wiedząc, że jego gęstość wynosi 1,22 g na cm³, a masa powinna wynosić 6,1 dag.
Proszę o bardzo rozwiniętą odpowiedź.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T22:17:31+02:00
Dane:
m = 6,1dag = 61g
d = 1,22g/cm3
V = ?

Wzór na gęstość. Z tego wzoru trzeba wyznaczyć objętość.
d = m/V /*V
d*V = m /: d
V = m/d

V = 61g : 1,22g/cm3 = 50cm3
2 5 2
2009-10-04T23:31:26+02:00
Dane:
m = 6,1dag = 61g
d = 1,22g/cm3
V = ?
Rozwiązanie:
d = m/V /*V
d*V = m /: d
V = m/d

V = 61g : 1,22g/cm3 = 50cm3

odp.objętość preparatu, którą należy odmierzyć wynosi 50cm3
1 5 1
2009-10-04T23:33:00+02:00

a, więc tak
m=6,1 da
g=61g
d=1,22 g/cm³

V=?

d=m/V

V=m/d

V=61g/1,22 g/cm³

V=50cm³
rozwiązane