Odpowiedz na pytania .
Jak nazywa się błona otaczająca kośc która bierze udział w zrastaniu się kości po złamaniu?
Która część kości długich pełni funkcje krwiotwórcze?
jak nazywa się tkanka , której substancja międzykomórkowa wysycona jest związkami fosforu i wapnia?
Czym wypełniona jest nasada kości dłaugich?
Co nadaje kościom elastycznośc?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T18:37:01+01:00
A)błona łączno-tkankowa
b) szpik kostny czerwony
c)białko
d) istota gąbczasta
2010-01-29T18:42:16+01:00
Kości są zbudowane z cienkiej warstwy istoty zbitej, którą otacza istotę gąbczastą. Istota zbita zawiera dużo fosforanu wapnia, dzięki czemu kośc jest sztywna i odporna na złamania. Wewnątrz kości znajduje się jama szpikowa wypełniona szpikiem kostnym . w szpiku czerwonym powstają komórki krwi. kość zrasta się dzięki temu że znajduje się w niej istota żywa. wnętrze kości wypełnia jama szpikowa. Osseina nadaje kości giętkość
1 1 1