Odpowiedzi

2009-10-04T22:55:32+02:00
Ostrzę narzędzia- to 1 os. liczby poj. ponieważ w czasownikach zawsze w 1 os.l poj. na końcu jest ,,ę" np. ja ostrzę, ja robię, ja maluję,ja rysuję itd.

natomiast ostrze narzędzia- to 3os. l. poj. on/ona ostrzy narzędzia

20 2 20
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T23:26:45+02:00
Skutkiem złej artykulacji może być niezrozumienie wypowiedzi przez odbiorce, ponieważ błędna artykulacja zmienia znaczenie słowa. Gdy wypowiemy "ę" powstanie czasownik gdy zrobimy to błędnie powstanie rzeczownik.

Przykłady:
Ostrzę narzędzia - chodzi o czynność.
Ostrze narzędzia - chodzi o przedmiot.

Koszę trawy - chodzi o czynność.
Kosze trawy - chodzi o przedmioty.

Złączę urządzenia - chodzi o czynność
Złącze urządzenia - chodzi o przedmiot
43 4 43