Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T18:42:34+01:00
STERFOWA BUDOWA KORZENIA
*strefa wierzchołkowa czyli merystem wierzchołkowy. Odpowiada za wzrost korzenia na długośc. Storzek wzrostu budują delikatne komórki inicjalne dlatego są one okryte czapeczką.
*strefa wydłużania(elongacji):odbywają się tutaj intensywne podziały komórkowe. Komórki wydłużają się zwiększają swoją objętość. Dzięki temu korzeń intensywnie rośnie na długość.
*strefa włośnikowa: zawiera włośniki. W tej strefie korzeń ma już zróznicowanie tkankowe (budowa pierwotna). Zachodzi tutaj wchłanianie z gleby wody i soli mineralnych.
*strefa wyrośnięta: korzeń wytwarza tu liczne korzenie boczne, rozgałęzia się, przytwierdzając roślinę silniej do podłoża. Strefową budowę mają też korzenie boczne.
2 3 2
  • Użytkownik Zadane
2010-01-29T19:11:17+01:00
Podział korzenia na strefy:
-czapeczka,osłania stozek wzrostu korzenia
-stożek wzrostu korzenia /powstają tu nowe komórki /
-sterfa wydłużania /odbywa się tu wzrost i różnicowanie komórek /
-strefa włośnikowa /umozliwia pobieranie wody z gleby /
-strefa korzeni bocznych
2 3 2