Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-29T18:47:46+01:00
Przyczyny:
Elektrownie-główne źródło CO₂
CO₂ ze spalin samochodowych też dostaje się do atmosfery
Spalanie paliw kopalnych (węgla, oleju, ropy) dodatkowo uwalnia CO₂
Wycinanie drzew, które pochłaniają CO₂, w związku z czym wzrasta ilość CO₂ w atmosferze

Skutki:
wzrost średniej temperatury powietrza
topnienie lodowców na Antarktydzie
podniesienie poziomu mórz i oceanów
Kataklizmy, częste silne wiatry(huragany, trąby powietrzne), susze itp.

2010-01-29T18:50:11+01:00
Skutki:
-globalne ocieplenie klimatu
-przesunięcie stref klimatowych w kierunku bieguna
Przyczyny:
-nadmierne gromadzenie się gazów cieplarnianych w atmosferze
-promieniowanie zwrotne
-