Odpowiedzi

2009-10-04T23:10:38+02:00
X - liczba uczniów

1/4x + 2/5x + 14 = x
13/20x + 14 = x
13/20x - x = -14
13x - 20x = -280
-7x = -280
x = 40
Uczniów jest 40.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T23:13:42+02:00
Uczniów podzielono na trzy grupy,każda z grup poszła inną ścieżką ,1 grupa liczyła1/4wszystkich uczestników, 2 grupa to 2/5 ,a w 3grupie pozostało14 osób, oblicz ile uczniów było razem?

I gr. = ¼x
II gr. = 2/5x
III gr. = 14os

14 = x - ¼x - 2/5x
- sprowadzamy do wspólnego mianownika

14 = 20/20x - 5/20x - 8/20x
14 = 7/20 x | * 20/7
280/7 = x
x = 40

Odp. Uczniów było 40.
1 5 1
2009-10-05T01:28:44+02:00
Uczniów podzielono na trzy grupy,każda z grup poszła inną ścieżką ,1 grupa liczyła1/4wszystkich uczestników, 2 grupa to 2/5 ,a w 3grupie pozostało14 osób, oblicz ile uczniów było razem
I grupa-1/4 x
IIgrupa-2/5 x
IIIgrupa-pozostali - 14
licze więc pozostałych
x-1/4 x - 2/5 x=x- 5/20 x - 8/20 x= 20/20 x- 13/ 20 x = 7/20 x
7/20 x=14
x=14: 7/20
x=14 * 20/7
x=40 osób
1 5 1