Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T23:30:51+02:00
61a)
P trójkąta = ½ah
½(x+5)*(2x-4) = ½ (2x²+6x-20) = x²+3x-10
Pole jest równe x²
x²+3x-10 = x² | -x²
3x - 10 = 0
3x = 10
x = 3/10

b)
P prostokąta = ab
(x-2)(x+10) = x²+8x-20
x² = x²+8x-20
8x=20
x = 20/8
x = 5/2

c) P trapezu = ½(a+b)h
a= x-5 + x-4 = 2x-9
½ (2x-9+5) × (x+3)
½ × (2x -4) × (x+3)
(x-2)(x+3)
x² + x - 6 = x
x=6

62.
x - pierwszy bok
x - 3,5 - drugi bok

Ob = 31 = 2×x + 2 (x-3,5) = 2x+2x-7 = 4x -7
31 = 2x - 7
38 = 2x
19 = x
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-10-04T23:38:13+02:00
Zad.61.
a) (1/2)*(x+5)*(2x-4)=x²
(1/2)*(2x²-4x+10x-20)=x²
x²-2x+5x-10=x²
x²-2x+5x-x²=10
3x=10
x=(10/3)
x=3 i 1/3
b) (x-2)*(x+10)=x²
x²+10x-2x-20=x²
x²-x²+10x-2x=20
8x=20
x=(20/8)
x=2 i 4/8
x=2 i 1/2
c) (1/2)*(x+3)*(5+x-5+x-4)=x²
(1/2)*(x+3)*(2x-4)=x²
(1/2)(2x²-4x+6x-12)=x²
x²-2x+3x-6=x²
x²-x²-2x+3x=6
x=6
zad.62.
Obwód równoległoboku obliczymy za pomocą równania 2a+2b=31, ale mamy jeszcze jedno równanie a mianowicie wiemy, że jedne bok jest o 3,5 krótszy od drugiego, powiedzmy że będzie to a=b-3,5. Wstawiamy to do równania
2(b-3,5)+2b=31, zatem 2b-7+2b=31, zatem przenosząc odpowiednie wyrazy stronami mamy, że 2b+2b=31+7, czyli że 4b=36 dzieląc obie strony równania przez 4 mamy, że b=36:4=9
Odpowiedź: b=9 cm, a=9-3,5 = 5,5 cm
:)