Przez opornik o rezystancji 3 omów płynie prąd o napięciu 12 V.
a) O ile wzrośnie opór elektryczny (rezystancja) opornika, jeśli napięcie podwyższymy do 24 V?
b) O ile wzrośnie opór elektryczny (rezystancja), gdy natężenie zmiejszy się dwukrotnie?
proszę o odpowiedzi z obliczeniami, a nie same
może w końcu zrozumiem

2

Odpowiedzi

2010-01-29T19:02:34+01:00
R=U/I
a) I=4A(proste, nie?)
R=U₂/I=24/4=6omów
b)R=U/I₂=12/2=6omów

zwikszy sie dwukrotnie
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T19:19:58+01:00
Wzór na opór r=u/i wedłóg prawa ohma opór jest wprost proporcionalny do napiecia w obwodzie
Czyli jeżeli napiecie wzrosło 2krotnie przy stałym nateżeniu to opór wzrosinie tyle samo
Czyli napiecie wzrosło z12do24 czyli 2 razy XD
no i wedłóg prawa ohma opór jest odwrotnie proporcionalny do nateżenia w obwodie czyli jezeli nateżenie zmaleje 2 razy to opór wzrosnie 2 razy xD
2 3 2