W czasie wycieczki rowerowej Janek dostrzegł pasące się w oddali sarny. Zatrzymali się, aby je poobserwować. Zwierzęta znajdowały się na polance w kształcie trapezu prostokątnego o podstawach długości 45m i 20m oraz ramionach długości 20m i 32m.
Jaka jest powierzchnia polany, na której pasą się sarny? Odpowiedź podaj w arach.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T19:13:19+01:00
2010-01-29T19:17:32+01:00
Pole prostokąta-20x20=400m2 pole trójkąta-25x20:2=250m2 wynik;650m2= 6,5ara
1 4 1
2010-01-29T19:33:27+01:00
[(45m+20m)x20m] :2=[65mx20m]:2=1300m:2=650m²

1a=100m²
x a=650m²

x= 650∧1:100
x= 650:100
x= 6,50
x= 6,5 a
1 4 1