Zadanie 1
Przekątna kwadratu ma długość 4. Jaką długość ma bok tego kwadratu?

Zadanie 2
Jakie pole ma trójkąt równoboczny o boku 6?

Zadanie 3
Pole trójkata równobocznego wynosin 4√3. Jaką długość ma bok tego trójkata?

Prosze zróbcie te zadanka :* :) z góry dzięki Wam :**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T19:17:43+01:00
Zad.1

4=a√2/ :√2
4√2÷2=a
2√2=a

Odp. Bok kwadratu wynosi 2√2 [j].

Zad.2

P= a²√3 : 4
P= 36√3 :4
P= 9√3

Odp.Pole wynosi 9√3 [j²].


Zad.3.

4√3= a²√3 : 4 / × 4
16√3= a²√3 / : √3
16 × 3 : 3 = a²
16= a²
a= 4

Odp. Bok trójkąta wynosi 4[j].
3 5 3
2010-01-29T19:21:48+01:00
Zad.1.
Skoro to jest trójkąt równoramienny to widać odrazu że to jest 2√2
Długość tego boku wynosi 2√2

Zad.2.
Wzór na pole trójkąta równobocznego - a do kwadratu√3/4
Podkładamy teraz za a-6
6 do kwadratu√3/4=36√3/4=9√3 Pole-9√3

Zad.3
4√3=a do kwadratu√3/4 (mnożymy obóstronnie przez 4)
16√3=a do kwadratu√3 (dzielimy obóstronnie przez √3)
16√3/√3=a do kwadratu (√3 się skraca)
a=4

wszystkie zadania na bank dobrze