Odpowiedzi

2010-01-29T19:28:57+01:00
A)|OA|/|OB| = |AC|/|BD|
|OA|/8=6/4
2|OA|=24
|OA|=12cm

b)|OA|/|OB| = |AC|/|BD|
3/5=|AC|/(6/5)
5|AC|=18/5
|AC|=18/25 =0,72cm

c)|OD|=|OB|+|BD|
|OA|/|OB| = |AC|/|BD|
√2/|OB|=1/√3
|OB|=√6
|OD|=√6+√3
|OD|=√3(√2+1)cm

d)|OD| = |OB|+|BD|
|BD|=|OD|-|OB|
|OA|/|OB|=|OC|/|OD|
(3/4)/4=2,75/|OD|
(3/4)|OD|=11
|OD|=14 i 2/3 cm
|BD|=14 i 2/3 - 4
|BD|=10 i 2/3 cm

Pamiętaj, że w zadaniach matematycznych jednostki piszemy tylko przy wynikach i danych.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T19:30:25+01:00
A) |AC|=6cm ,|OB|= 8cm,|BD|=4cm,|OA|=?

|AC|/|BD|=|OA|/|OB|
6/4=|OA|/8
4|OA|=48
|OA|=12cm

b) |OA|=3cm, |OB|=5cm,|BD|=1 i1/5, |AC|=?

|OB|/|OA|=|BD|/|AC|
5/3=1⅕/|AC|
3⅗=5|AC|
|AC|=18/25cm

c) |OA|=√2, |AC|=1cm,|BD|=√3 ,|OD|=?


|OD|=|OB|+|BD|

|OA|/|OB|=|AC|/|BD|
√2/|OB|=1/√3
|OB|=√6cm

|OD|=√6+√3cm

d) |OA|=3/4cm, |OC|=2.75cm,|OB|=4cm ,|BD|=?

|AC|=|OC|-|OA|
|AC|=2¾-¾
|AC|=2cm

|OA|/|AC|=|OB|/|BD|
¾/2=4/|BD|
8=¾|BD|
|BD|=10⅔cm



2010-01-29T19:59:58+01:00
A znasz zależności?
a/b=c/d
(a+b)/a=(c+d)/c

a)
x/8=6/4
x=12

b)
3/5=x/1 1/5
x=1/18


d)
2,75/0,75=x+4/4
x=10
wiesz co nie jestem pewna przykładu c a nie bede robic i potem głupot pisać