Zadania dotyczą wiersza,który umieściłam u dołu

Zad1.Opisz miejsce ,do którego zamierza wyruszyć podmiot liryczny.W swojej wypowiedzi użyj epitetów.

Zad2Dlaczego ucieczka z domu to niedobry pomysł na uniknięcie kłopotów.Zgromadź argumenty i wskaż lepsze sposoby na rozwiązanie problemów

Pewnego dnia
wyjdę z domu o świcie,
tak cicho,
że nawet się nie zbudzicie.

I pójdę,
i będę wędrować po świecie,
i nigdy mnie nie znajdziecie.
I nie wezmę ze sobą nikogo,
tylko tego małego chłopaka,
co wczoraj na schodach płakał
i bał się wrócić do domu,
a dlaczego
to tego
nie chciał powiedzieć nikomu.

I jeszcze weźmiemy ze sobą
tego czarnego kotka,
co miauczy zmarznięty na progu
i każdy odpycha go nogą,
i nie chce go wpuścić do środka.

I będziemy tak szli i szli
drogami, lasami, polami,
i każdy dzieciak,
i każdy pies
będzie mógł iść razem z nami.

I będziemy tak szli i szli
aż kiedyś,
po latach wielu,
staniemy wreszcie u celu.
I będzie tam ciepła ziemia
i dużo, dużo nieba,
i każdy będzie miał to,
czego najbardziej mu trzeba.

I będzie wspaniale.
Tak!
I niczego nie będzie nam brak!
I tęsknić nie będę wcale!
I tylko czasami, czasami
pomyślę,
że byłoby dobrze,
gdybyście wy
byli z nami..

3

Odpowiedzi

2010-01-29T19:41:46+01:00
Podmiot liryczny zamierza wyruszyć do miejsca, w którym: będzie ciepła ziemia i dużo nieba- epitety.

ucieczka nie jest dobrym sposobem na uniknięcie kłopotów wręcz przeciwnie może tylko pogorszyć sytuację ..nie warto uciekać gdyż z każdej sytuacji jest jakieś wyjście czsami trzeba porozmawiać z kimś starszym i bardziej doświadczonym aby rozwiązać bez problemu swój kłopot ...

Mam nadzieję że podoba ci się moja odpowiedź jeśli tak to daj naj... Proszę ;)
14 4 14
2010-01-29T19:43:31+01:00
Zad.1 Podmiot liryczny w wierszu chce się udać w miejsce, które będzie inne niż wszystkie. Ma być one ciche , spokojne i dobre. Mówi on o tym, że będzie przemiżać lasy, drogi i pola . W jego świecie wszyscy będą dla siebie mili i pełni radości.

zad.2 Ucieczka z domu jest złym pomysłem , ponieważ mama czy inni bliscy będą się martwić. Najlepszym sposobem jest omawianianie problemów z innymi ludźmi. Właśnie dlatego uważam , że nie warto uciekać , bo na każdy problem znajdzie się rozwiązanie.

Liczę na naj
16 4 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T20:11:18+01:00
1.Osoba mówiąca w tym wierszu chce pójść tam, gdzie wszystkim będzie dobrze, będą szczęśliwi i kochani, nikomu nie będzie niczego brakowało. Cytaty ,,tego małego chłopaka,
co wczoraj na schodach płakał
i bał się wrócić do domu" , ,,tego czarnego kotka,
co miauczy zmarznięty na progu
i każdy odpycha go nogą,
i nie chce go wpuścić do środka." mówią o tym że autor ma dobre serce i jest mu szkoda chłopaka i kota ,którzy płaczą i marzną na dworze. Chce ich ze sobą zabrać tam gdzie idzie- do miejsca gdzie nikomu nic nie brakuje i każdy jest szczęśliwy.
2. Ucieczka z domu nie jest dobrym pomysłem, ponieważ może przysporzyć bardzo dużo kłopotów, poza tym rodzina będzie się martwić i nas szukać , bo bardzo nas kochają. Lepszym sposobem może3 być rozmowa z kimś bardziej doświadczonym, kto da nam dobrą radę.

mam nadzieję że ci się podoba i proszę o naj...
13 4 13