Proszę odpowiadać na 3 pytania ( nie na jedno ;/)

1. Gdzie i kiedy narodził się renesans?
Jakie cechy charakterystyczne posiadał?
2. Jak wglądał renesansowy pałac? Podaj przykład (opisz na przykładzie)
3. Wymień cechy placu św. Marka w Wenecji.

Porządnej odpowiedzi (na all pytania) daje NAJLEPSZĄ ;P
Nie chodzi żeby opisywać na 10 stron, po 5-10 zdan na

3

Odpowiedzi

2010-01-29T19:37:15+01:00
1. Renesans narodził się we Włoszech a za początkową datę uznaje się upadek Konstantynopola w 14523r.
Renesans w sztuce to przede wszystkim czerpanie wzorców z antyku. Formy architektoniczne są niskie, przeważają łuki półkoliste, występują tympanony i kolumnady. panuja ład, harminia i porządek. Wzrasta zainteresowanie człowiekiem- humanizm

2. Pałac Vecchio znajdujący się w Wenecji to przykład renesansowego pałacu. Budowle te było budowane zazwyczaj na planach centralnych (budowanych na planach figur platońskich-kwadrat, koło, wieloboki foremne). Czasami pałace mogły mieć też wieże.

3. Plac Świętego Marka w Wenecji przede wszyskim odznacza się regularną budową :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T19:47:30+01:00
1.renesans narodził się we Włoszech, jako pierwszą renesansową budowlę uważa się kopułę Filippo Brunelleschiego i data jej powstania (1420) jest przyjmowaną datą jego powstania
charakteryzował się inspiracją sztuką antyku, matematyczną dokładnością, przewagą umysłu nad wrażeniem(wiele naukowych traktatów o sztuce), religia nie jest już głównym tematem sztuki człowiek ponad wszystko, perspektywa powietrzna i linearna
2.Palazzo Rucellai, Florencja, autorstwa Leone Battista Albertiego
zdjęcie znajdziesz bez problemu w grafice google od razu jest to typowy przykład włoskiego pallazzo, jak większość pałacy jego plan opierał się na prostej figurze geometrycznej, dzieli się ono na 3 konsygnacje oddzielone gzymsami, na samej górze gzyms wieńczący 1 od góry część była przeznaczona na pomieszczenia prywatne pionowe pilastry były w stylu konrynckim , 2 tzw. piono noblile- część reprezentacyjna, pilastryw stylu jońskim 3 były to sklepy, kantory, urzędy itd. pilastry doryckie. okna takiego pałacu był podwójne - biforia
3. na plasu św. marka widać renesans wenecki był on inny niż w innych częściach Włoch z powodu tego że Wenecja była wolnym miastem, a jako miasto portowe miało świetne kontakty handlowe ze wschodem dlatego, czysty włoski renesans miesza się ze sztuką orientalną, widać tam mozaiki w stylu orientalnym, dużo złota, przepych, miasto było bardzo bogate co widać w sztuce
3 5 3
2010-01-29T20:28:11+01:00
1 . w IV wieku na terenie Włoch
2. Budowle te cechował klasyczny umiar i dążenie do doskonałości form . Dominowała równowaga harmonia i symetria . Wyglądały dość surowo ich bryła była zwarta i zamknięta . Wewnątrz miały one charakterystyczny dziedziniec arkadowy , takiej konstrukcji towrzyszyły króżganki . Przykładem jest Villa Rotonda .
3. często jest zalewany przez wode , wszechobecne gołębie , przepych