Pomocy matma, plisss
Dwa trójkąty mają równe pola. Podstawa jednego z tych trójkątów ma długość 8 cm a jego wysokość stanowi 3/4 wysokosci drugiego trojkata. Jaką długość ma podstawa drugiego trójkąta?
Plisssska pomóżcie, dam naj:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T19:40:46+01:00
3/4h*8:2= a*h:2
6*h=a*h
a=6
Podstawa drugiego trójkąta ma długość 6cm.
;D
1 5 1
2010-01-29T19:43:27+01:00
Pole Δ=½ah
a=8cm
h= wysokośc drugiego Δ
pole=½×8×¾h=3h
wysokość pierwszego jest o 25% krótsza od wysokości drugiego bo ¾h-75%h, 100%h-75%h=25%h
podstawa drugiego musi być też o 25% mniejsza od podstawy pierwszego Δ

czyli:8cm-25% z 8cm=8-2=6cm

pierwszy Δ ma pole =
a=8cm
h=¾h
pole=½×8×¾h=3h

drugi Δ ma pole=
a=6cm
h= wysokośc
pole=½×6h
pole=3h
1 5 1