Odpowiedzi

  • anas
  • Początkujący
2010-01-29T20:07:33+01:00
1.
* Analogowy aparat fotograficzny
* Aparat dalmierzowy
* Aparat kompaktowy
* Aparat małoobrazkowy
* Aparat mieszkowy
* Aparat przeziernikowy
2.podstawowe części składowe aparatu:
* obiektyw fotograficzny
* migawka
* korpus światłoszczelny
* układ celowniczy
* mechanizm do przesuwu i wymiany błony fotograficznej
* elementy dodatkowe:
o gniazdo synchronizacji lampy błyskowej
o lampa błyskowa
o dalmierz
o światłomierz
o samowyzwalacz
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T20:28:44+01:00
1.Rodzaje:
- aparat skrzynkowy
- aparat mieszkowy
-lustrzanka średniego formatu
-aparat małoobrazkowy
-aparat płytowy
-aparat compactowy
- "polaroidy"


2.Główne elementy:
- obiektyw fotograficzny
- migawka
- korpus światłoszczelny
- układ celowniczy
- mechanizm do przesuwu i wymiany błony fotograficznej

* elementy dodatkowe
- gniazdo synchronizacji lampy błyskowej
- lampa błyskowa
- dalmierz
- światłomierz
- samowyzwalacz

3. Podczas robienia zdjęcia do aparatu wpada światło i odwzorowuje obraz na filmie. Zmienia przy tym właściwość błony filmowej w taki sposób, że wystarczy ją wywołać, aby zdjęcie uwidoczniło się. Wywołanie filmu polega na umieszczeniu go w roztworze substancji chemicznych zwanych wywoływaczami.

Myślę, że pomogłam ;)

3 5 3
2010-01-29T20:30:19+01:00
W aparacie analogowym światło, jest skupiane przez obiektyw po czym odbija się ono na kliszy światłoczułej,tworzy na niej obraz tyle że odwrócony.Zdjęcie na kliszy to tzw "negatyw",czyli jego kolory są odwrócone,dopiero po utrwaleniu chemicznym i naświetleniu powastaje właściwe zdjęcie,pozytyw.
a w cyfrowym podobnie tyle że zamiast kliszy światłoczułej jest tu matryca którta zapisuje obraz w formie cyfrowej na nosniku jakim jest pamięć flash aparatu lub karta pamięci


typy aparatów
analogowe(czyli te na klisze) :
-aparaty zwykłe (na rolkę z kliszą)
-aparaty błyskawiczne(firmy Polaroid)
-aparaty w standardzie APS (w Polsce niespotykane)

Cyfrowe:
-kompaktowe(przeznaczone dla ludzi którzy potrzebują mieć aparat cały czas przy sobie,są nieduże )
-Lustrzanki(używane przez np fotoreporterów)
-Aparaty hybrydowe mniej znane (coś pomiędzy kompaktem a lustrzanką,hybrydy są mniejsze niz lustrzanki ,ale mają dodatkowe funkcje,w niektórych mozna np.są wymienialne obiektywy)



elementy aparatu analogowego
obiektyw
mechanizm z przysłoną
Klisza światłoczuła
czasem silnik przewijający klisze(w aparatach automatycznych)

Główne elementy aparatu fotograficznego cyfrowego to
obiektyw
przetwornik światłoczuły CCD
wizjer LCD
elektronika sterująca apratem


2 5 2