Odpowiedzi

2010-01-29T19:55:59+01:00
Iloraz dwóch liczb jest równy 3. suma tych liczb jest o sześć większa od ich różnicy.jakie to liczby

x - pierwsza liczba
y - druga liczba

x/y=3
x+y=x-y+6

x/y=3
y=3

x/3=3
x=9

x=9
y=3

Te liczby to 9 i 3.
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T20:26:35+01:00
Rozwiąże to poprzez układ równań, metodą podstawiania ;)

x:y = 3/*y
x + y = 6 + 3y - y

x= 3y
3y + y = 6 + 3y - y

x= 3y
4y= 6 + 2y/ - 2y

x= 3y
2y = 6/:2

x = 3y
y = 3

x = 3*3
y = 3

x = 9
y = 3

Spr :)
9:3 = 3
9+3 = 6 + 9 - 3

3 = 3
12 = 6+6

3=3
12=12

Myślę ze pomogłam ;))


33 3 33