Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T20:01:35+01:00

a - pierwszy bok
b - drugi bok

2a+2b=24
a=b-5

2(b-5)+2b=24
a=b-5

2b-10+2b=24
4b=34
b=8½

a=8½-5
a=3½

a=3½
b=8½

P=ab
P=3,5*8,5
P=29,75cm²
2010-01-29T20:19:56+01:00
Zad.1
Obw. 24 cm
Obw(wzór)= 2a+2b
b=a+5cm
2a+2(a+5cm)=24cm
2a+2a+10cm=24cm
4a+10cm=24cm
4a= 24cm-10cm
4a=14cm
a=14cm:4
a=3,5cm
b=3,5cm+5cm=8,5cm
Spr.:2*3,5cm+2*8,5cm=7cm+17 cm=24cm

P=a*b
P=3,5cm*8,5cm=29,75cm2(kwadratowy)