Odpowiedzi

2010-01-29T20:06:55+01:00
A) reduktor węgiel
utleniacz tlenek cynku
utlenianie węgiel ---> dwutlenek węgla
redukcja tlenek cynku ----> cynk

b)
reduktor magnez
utleniacz dwutlenek węgla
utlenianie magnez ---> tlenek magnezu
redukcja dwutlenek węgla ---> węgiel

c)
reduktor wodór
utleniacz tlenek żelaza
utlenianie wodór ---> woda ( tlenek wodoru )
redukcja tlenek żelaza ---> żelazo
2 2 2
2010-01-29T20:08:29+01:00
1, wegiel + dwutlenek wegla = utlenianie
tlenek cynku + cynk = redukcja
tlenek cynku - utleniacz
wegiel - reduktor

2, magnez + tlenek magnezu = utlenianie
wegiel + dwutlenek wegal = redukcja
dwutlenek wegla - utleniacz
magnez - reduktor
3, wodór + woda = utlenianie
tlenek zelaza + zelazo = redukcja
wodór - reduktor
tlenek zelaza - utleniacz


liczę na naj ;DDDDDDDDDDD


2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T21:31:39+01:00
Zad
a)
węgiel-reduktor
tlenek cynku-utleniacz
redukcja to strzałka będzie szła od tlenku cynku do cynku
utlenianie to strzałka będzie szła od węgla do dwutlenku węgla

b)
magnez-reduktor
dwutlenek węgla-utleniacz
redukcja to strzałka będzie szła od tlenku magnezu do magnezu
utlenianie to strzałka będzie szła od węgla do dwutlenku węgla

c) tlenek żelaza-utleniacz
wodór-reduktor
redukcja to strzałka będzie szła od tlenku żelaza do żelaza
utlenianie to strzałka będzie szła od wodoru do wody