1.Odnotowana rekordowa wysokość żyrafy to 5,8 m.Jaką wysokość powinna mieć żyrafa narysowana w skali 1:40?
Napisz wszystkie obliczenia...

2.odległość z Gdańska do Gdyni wynosi 20 km. Oblicz odległość między tymi miastami na mapie w skali 1:8000000.
Zapisz wszystkie obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T20:08:14+01:00
1 5,8m/40=0,145m
0,145m=14,5cm
OdpWysokość narysowanej żyrafy w skali 1:40 będzie wynosić 14,5cm.


2 20km=20000m=2000000cm
2000000/8000000=0,25cm
ODp. 0,25cm.Tyle będzie wynosić odległość na mapie z Gdańska do Gdyni.

1 5 1
2010-01-29T20:55:27+01:00
1.
5,8m=580cm
580*1/40=580/40=14,5cm
2.
20km=2 000 000cm
2 000 000*1/8 000 000=2 000 000/8 000 000=0,25cm=2,5mm