Pytania dla dociekliwych:
1.dlaczego Nil płynący przez pustynię nie wysycha?
2.Jezioro Czad zmienia swoją powierzchnię w ciągu roku.Kiedy jest największa i dlaczego?Kiedy jest najmniejsza?
3.W którym miesiącu należy wybrać się na fotograficzne safari w okolice Lusaki by utrwalić zwierzęta na tle bujnej trawy .
4.W którym miesiącu okolice Al-Dżunajny są narażone na pożary.
5.W okolicach równika możemy spotkać rośliny tego samego gatunku np.figowce.Jedne rośliny będą miały kwiaty , inne w tym samym rozwiną się na pąki.Dlaczego?

Pliss..Musze to zrobić ,bo to zadanie jest na 6,wybiere najj
<trzeba wyjaśnić każdy punkt>;D

2

Odpowiedzi

2010-01-29T20:11:19+01:00
Znam odpowiedź na pierwsze :)

Nil nie wysycha, ponieważ jego koryto jest stale zasilane wodą. Nie sa to tylko główne źródła rzeki, czy tez Jezioro Wiktorii, od którego wszystko się zaczyna. W środkowej Afryce powszechnym zjawiskiem są obfite opady deszczu, który powoduje wzbieranie wody w Nilu. Ponadto rzeka jest zasilana woda powstała wskutek topnienia lodowców górskich, znajdujących się w pobliżu źródła Nilu.
Aby kontrolować wody tej rzeki zbudowano też zaporę.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T20:17:52+01:00
1.Dlatego, że Nil przepływa jeszcze przez sawannę i lasy równikowe, a tam pada duża ilość deszczów (oprócz pory suchej w sawannie).A jeszcze Nil przecież zasila Jezioro Wiktorii i jeszcze chyba małe rzeki.
2.Dawniej jego powierzchnia zależała od pory roku i wahała się od 11 do 22 tys. km².
3.w czerwcu
4.I don 't no
5.I don 't no
myśle że pomogłam
1 3 1