Odpowiedzi

2010-01-29T20:23:48+01:00
Legendy:

Najważniejsi twórcy
J. de Voragine (Złota Legenda, 1270), P. Skarga (Żywoty świętych), K. Przerwa-Tetmajer (Legenda Tatr), A. Oppman (Legendy warszawskie)

Bajki:

# Jan Brzechwa
# Ignacy Krasicki
# Maria Konopnicka
# Henryk Sienkiewicz
# Adam Mickiewicz
# Bolesław Prus
# Stefan Żeromski
# Jan Kochanowski
# Marek H?asko
# Cyprian Kamil Norwid
# Bruno Schulz
# Johann Wolfgang Goethe
# Hans Christian Andersen
# Józef Ignacy Kraszewski
# Juliusz Słowacki
# Krzysztof Kamil Baczy?ski
# Bolesław Le?mian
# Maria Pawlikowska – Jasnorzewska
# Halina Po?wiatowska

Powieści:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Polscy_autorzy_powie%C5%9Bci_kryminalnych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T20:37:39+01:00
Bajka :
"Dziewczynka z zapałkami " H. CH. Andersen
" Kot w butach" Jan Brzechwa
Powieść :
" Harry Potter i Kamień Filozoficzny " J. K. Rowling
"Nad Niemnem " Eliza Orzeszkowa
Legendy :
" Kwiat Paproci " Ignacy Kraszewski
" Pan Twardowski "
Legendy warszawskie A. Oppman

1 1 1
2010-01-29T23:01:45+01:00
Legendy - Piotr Skarga, Kazimierz Przerwa - Tetmajer

bajki - Ignacy Krasicki, Jan Brzechwa

powieści - Henryk Sienkiewicz, Joanna Chmielewska