7. Komputer kosztował 3000 zł. Ile będzie kosztował ten komputer po dwukrotnej obniżce cen
o 15%? Zapisz obliczenia.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8. W 3 kg roztworu znajduje się 6 dag cukru. Jakie stężenie procentowe ma ten syrop?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
9. Trzy pracownice – Anna, Barbara i Cecylia – podzieliły wynagrodzenie za pracę w stosunku
odpowiednio 9 : 7 : 4. Jaki procent wynagrodzenia otrzymała każda z pań?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
10. Po roku użytkowania samochód stracił 13% swojej wartości i został obecnie wyceniony na
43 500 zł. Ile wart był samochód rok wcześniej? Zapisz obliczenia.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3

Odpowiedzi

2010-01-29T20:38:14+01:00
3000zl-cena poczatkowa
cena po pierwszej obnizce:
3000*15/100=x(wartosc obnizki)
x=450
3000-450=2550cena po pierwszej obnizce

2550*15/100=y
y=382,5
2550-382,5=2167,5(cena po dwukrotnej obnizce)
1 1 1
2010-01-29T20:39:33+01:00
7. 3000 * 0,15 = 450
3000 - 450 = 2550 zł

2550 * 0,15 = 382,5
2550 - 382,50 = 2167,50 zł <- ODP

9. 9:7:4 -> 9 + 7 + 4 = 20
100% : 20 = 5%
Anna [ 9 części ] 9*5%=45%
Barbara [ 7 części ] 7*5%= 35%
Cecylia [ 4 części ] 4*5%=20%

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T20:47:34+01:00
Zad.7
3000zł- początkowa kwota
100%- 15%= 85%

3000* 85%= 2550zł
2550zł * 85%= 2167, 50 zł
odp.: 2167, 50zł

Zad.8
(6/300 * 100) %= 2%

Zad.9
9x 45%
7x 35%
4x 20%


9x+7x+4x= 100%

20x=100%
x= 1/20
1/20 * 100 %= 10/2%= 5%


Zad.10

43500zł - cena po

100%+ 13%= 113%
43500 * 113%= 49155zł


Proszę bardzo;)