Odpowiedzi

2010-01-29T20:40:43+01:00
Witam, sugeruje ze H. Sienkiewicz chcial zmienic postawe ludu w tamtych, trudnych czasach. Jak wiadomo tylko nieliczni za jego czasow byli prawdziwimi patriotami. SIenkiewicz chcial zmienic nastawienie ludu, obudzic ducha polski, poruszyc ich serca. mam nadzieje ze pomoglem i polecam sie na przyszlosc :) pa
2010-01-29T20:40:56+01:00
Henryk Sienkiewicz piasł tak, dlatego że akcja dzieł działa się w czasach dla Polski szczytnych. Pisał o tym, że jkis bohater mimo, że przeciwności losu nie dawały mu wtgrywac on i tak uparcie dążył do celu i zawsze wygrywał.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T20:41:45+01:00
Czasy, w których pisał Sienkiewicz były trudne - Polska przeżywała klęskę powstania styczniowego. Henryk Sienkiewicz pisał, ponieważ chciał odbudować w Polakach "poczucie dumy" i "godności narodowej". Chciał w ten sposób, aby uwierzyli, że żyją w wielkim Narodzie, mimo wszystkich klęsk i niepowodzeń. Swoją twórczością literacką stara się naprawić to, co przeżywali jego rodacy.