Odpowiedzi

2010-01-29T20:53:41+01:00
Mocz pierwotny- woda, sole mineralne (w postaci jonów), mocznik, glukoza( w dużych ilościach).
mocz ostateczny- woda, sole mineralne, mocznik, jony H+, leki dostające się do moczu w procesie sekrecji, (ewentualnie glukoza w minimalnych ilościach).
nerki usuwają ZBĘDNE i SZKODLIWE produkty przemiany materii, regulują także poziom wody i soli mineralnych w organiźmie (jest to osmoregulacja).
to chyba wszystko, pozdrawiam :))
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T20:55:26+01:00
Mocz pierwotny: glukoza, aminokwasy, woda, witaminy, mocznik, sole mineralne.
Mocz ostateczny: woda, sole mineralne, mocznik.

Regulują ilośc wody w organiźmie.
6 4 6
2010-01-29T20:57:10+01:00
Mocz pierwotny zawiera nie tylko szkodliwe produkty przemiany materii, które powinny zostać usunięte z organizmu, lecz również substancje potrzebne, tj. cukry, sole mineralne, witaminy, aminokwasy i wodę.

Mocz ostateczny – mocz powstający z moczu pierwotnego w wyniku zagęszczenia, zwrotnej resorpcji i sekrecji w kanalikach nerkowych. Zawiera m.in. wodę, produkty przemiany materii, mocznik.

Praca nerek umożliwia odzyskiwanie z moczu wody oraz potrzebnych związków, np. soli mineralnych. Dzięki temu w organizmie znajduje się odpowiednia ich ilość. Jeśli substancji tych jest za dużo, nerki usuwają ich nadmiar z moczem.

Mam nadzieje, że pomogłam
Pozdrawiam!!
2 2 2