Odpowiedzi

2010-01-29T21:05:40+01:00
2.)a) 100πcm²=4πr²
teraz skracamy π i 100 z 4.
25cm²=r²
r=√25
r=5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T21:12:25+01:00
Zad.2
Oblicz długość promienia kuli
a) o polu powierzchni 100π cm2

wzór na pole powierzchni kuli: S = 4πr²
4πr²=100π / :π (dziele obustronne przez π)
4r²=100 /:4(dzielę obustronnie przez 4)
r²=25 /√
r=5

b) o objętości 36π cm3 .

wzór na objętość kuli: 4/3πr³
4/3πr³=36π / : π
4/3r³=36 / :4/3
r³=27 /√
r=3