Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T20:56:01+01:00
Siła ciężkości inaczej zwana silą grawitacji, to siła z jaką działa np. masa Ziemi na ciało na jej powierzchni. Siła ta zależy od masy obydwu ciał.

Myslę, ze pomogłam..
Pozdrawiam ;)
1 1 1
2010-01-29T20:57:10+01:00
Na każde ciało w pobliżu powierzchni Ziemi działa siła ciężkości. ( ciało ma ciężar ) Wartość siły ciężkości obliczamy za pomocą wzoru : Fc= m razy g
Fc - siła ciężkości
m- masa
g- przyspieszenie Ziemskie
1 4 1
2010-01-29T21:05:15+01:00
Pod wpływem siły ciężkości wykonywany jest spadek swobodny ciał ( czyli ruch ciała tylko po wpływem tej siły ) .
Przyspieszenie z jakim siła spadająca na ziemię, pod działaniem siły ciężkości nie zależy od ich masy i jest w danym miejscu na ziemi jednakowa dla wszystkich ciał.
Ciało spada swobodnie ruchem jednostajnie przyspieszonym z przyspieszeniem ziemskim.
1 4 1