Odpowiedzi

2010-01-29T21:29:27+01:00
I więcej danych nie potrzeba :)

dane:
s=20m

v=s/t
s=(g*t²)/2 => t=√(2s/g)

g≈10m/s² (to jest przyspieszenie ziemskie; ono jest zawsze takie samo)

t=√(2*20m/10m/s)=√4=2s

v=20m/2s=10m/s

Kamień uderzy w ziemię z szybkością 10m/s.
2010-01-29T21:30:57+01:00
Ruch jednostajnie przyspieszony bez predkosci poczatkowej:
dla latwosci obl. przyjmuje g=10m/s² zamiast 9,81
V²=2gh
V=√(2gh)=√(2*10*20)=20m/s

Lub metoda energetycna
suma energii kinetycznej i potencjalnej jest stala

Ek+Ep=const

0+mgh=mV²/2+0

V²=2mgh


pozdrawiam

Hans
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T21:34:04+01:00
Dane:
h=20m
g=10m/s2
szukane:
V=?
Ek=Ep
m *g *h=m *V2/2 :m
V2 /2=g *h /*2
V2=2 *10 *20
V2=400 m2/s2
V=20m/s
odp:kamień uderzy z prędkością 20 m/s.