Daajee 20 pkt!
Waznee prosze o rozwiazanie kilkuu zadan z geografii:
1.podaj trzy dowody na kulisty ksztalt ziemi.
2.napisz jakie informacje [4]mozesz odczytac z odbiornika gps.
3.ktore z wymienionych sa cechami planu?
-posiada siatke geograficzna
-obejmuje nieduzy obszar
-posiada siatke kwadratow lub prostokatow
-uwzglednia krzywizne ziemi
-traktuje powierzchnie ziemi jako plaski obszar
-obejmuje duzy obszar.

3

Odpowiedzi

2010-01-29T21:23:51+01:00
Kulistość ziemi
dowody pośrednie:
- widnokrąg w każdym miejscu na Ziemi na otwartej przestrzeni ma kształt koła
- obserwacja przypływającego i odpływającego statku
- przesuwanie się cienia Ziemi po powierzchni Księżyca podczas jego zaćmienia
- zmiany w widoku wysokości Gwiazdy Polarnej i w kącie obserwacji
dowody bezpośrednie:
- podróż dookoła świata Magellana i El Cana
- zdjęcia satelitarne(teledetekcja)
2010-01-29T21:25:37+01:00
1 1. Zdjęcia Ziemi wykonane na orbicie okołoziemskiej.
2. Powiększanie się widnokręgu wraz ze wzrostem wysokości.
3. Dowodem są podróże wokół Ziemi.
4. Gwiazda polarna widoczna jest pod innym kątem w zależności od szerokości geograficznej.
2 długość
szerokość
prędkość
wysokość
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T21:28:14+01:00
1:
Opłynięcie Ziemi dookoła F-Magellan
Zdjecia satelitarne
lot w kosmos J.Gagarina 1961 rok.

2:
Współrzędne geograficzne
kierunek i prędkość przemieszczania sie człowieka
wysokość n.p.m.
położenie na mapie

3:
-obejmuje nieduzy obszar
-posiada siatke kwadratow lub prostokatow
-traktuje powierzchnie ziemi jako plaski obszar

Pozdrawiam :D