W klasach VIa, VIb,VIc i VId zbierano pieniądze na bilety do teatru.Klasa VIa wpłaciła 180 zł, VIb-120zł,a klasy VIc i VId po 150zł.Bilety okazały się tańsze niż się spodziewano,w sumie kosztowały 500zł.Jak podzielić reszte pieniędzy między klasy?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-05T13:18:52+02:00
Za bilety:500zł
zebrano:600zł
klasy:
VI a:180zł
VIb:120zł
VIC:150zł
VId:150zł

180zł z 600zł=180/600=3/10
120zł z 600zł=120/600=2/10=1/5
150zł z 600zł=150/600=1/4
150zł z 600zł=150/600=1/4

3/10 z 500zł=3/10*500zł=150zł
1/5 z 500zł=1/5*500zł=100zł
1/4 z 500zł=1/4*500zł=125zł
1/4 z 500zł=1/4*500zł=125zł

180zł-150zł=30zł
120zł-100zł=20zł
150zł-125zł=25zł
150zł-125zł=25zł

Odp: Klasie VIa należy oddać 30zł, VIb 20zł, VIc 25zł i VId 25 zł.
4 3 4
  • Użytkownik Zadane
2009-10-05T13:32:17+02:00
Najpierw policzmy ile wszystkie klasy wpłaciły a mamy 180+120+150+150=600 zł. Bilety kosztowały w sumie 500 zl. A więc musimy rozdzielić 100 zł na cztery klasy. Nic nie wiadomo czy z każdej klasy pojechało tyle samo osób i czy w każdej klasie zabierano tyle samo pieniędzy na bilety. Ja policzyłabym procentowo jaki wkład miała każda z klas i tak klasa a 180/600=30%, klasa b 20%, klasa c 25%, klasa d 25%. Wydaje mi się że tez taki powinien być przelicznik dla reszty z biletów i tak dla klasy a 30%*100=30 zł, dla klasy b 20%*100=20 zł, dla klasy c 25%*100=25 zł i dla klasy d 25%*100=25 zł.
1 5 1