Siemka, mam zadanko z niemieckiego do zrobienia, pomoże ktoś ?

18. Jaki prezent zrobisz swoim kolegą / koleżanką z klasy ?
Ułóżcie dialogi

np.

- Ich mag Kino. - Ich schenke dir eine Kinokarte.
- Ich mag Sport. - Ich schenke ... ....... Ball.
- Ich mag Schmuck - Ich schenke ... ....... Ohrringe .
- Ich mag ....... - Ich schenke ... ....... ........ .

Tzn się chodzi o to, żeby wstawić i pozmieniać te dir eine, a w ostatnich proszę o uzupełnienie całego dialogu.

+ można dodać kilka własnych propozycji dobrze zapisanych, biorę pod uwagę do co najlepszej odpowiedzi :)

2

Odpowiedzi

2010-01-29T22:44:44+01:00
- Ich mag Kino. - Ich schenke dir eine Kinokarte.
- Ich mag Sport. - Ich schenke dir einen Ball.
- Ich mag Schmuck - Ich schenke dir die Ohrringe .
- Ich mag Musik - Ich schenke dir eine CD.
- Ich mag Lesen - Ich schenke dir eine Buch.
- Ich mag Deutsch - Ich schenke dir eine Wörterbuch.
- Ich mag Kochen - Ich schenke dir eine Kochbuch.
- Ich mag Süßigkeiten - Ich schenke dir eine Bonbonniere.
- Ich mag Geografie - Ich schenke dir einen Atlas.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T22:50:54+01:00
Ich mag Sport.- ich schenke dir ein Ball.
Ich mag Schmuck- Ich schenke dir - Ohgringe. - tu nie ma byc nic bo jezeli mówimy po raz pierwszy o jakiejs rzeczy w liczbie mn to nie poprzedzamy go żadnym rodzajnikiem nieokreslonym ;]
Ich mag Musik - Ich schenke dir eine CD ( moze byc jeszcze Platte ale to płyta gramofonowa 0 ;]