Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T22:00:38+01:00
Osobówka:
s=40km
t=0,5h
Vśr=?
V=s/t
Vśr=40/0,5=80km/h

Bus:
s=150km
t=3h
Vs=150/3=50km/h

porownanie :
Vśr osobowy> V śr busa
1 1 1
2010-01-29T22:00:51+01:00
1-autobus
2-samochód
(nie zamieniam na SI bo sie zwyczajnie nie opłaca)
Dane:
S₁=40km
t₁=0,5h
S₂=150km
t₂=3h
Szukane:
V₁=?
V₂=?
V₁=S₁/t₁= 40km/0,5h = 80km/h
V₂=S₂/t₂=150km/3h= 50km/h
Prędkość samochodu jest większa od prędkości autobusu o 30 km/h, jeżeli iloczyn (nie wiem, jak trzeba porównać), to ich stosunek (prędkości)wynosi 8:5, a prędkość samochodu jest 1,6raza większa niż autobusu.
1 1 1
2010-01-29T22:11:44+01:00
D:
so=40km
to=0,5h
sa=150km
ta-3h
SZ:
vśro=?
vśra=?

Vśr=s/t
vśro=40km/0,5h=80km/h
vśra=150km/3h=50km/h

Odp: Średnia prędkość samochodu os. ejst o 30 hm/h większa od średniej prędkości autobusu.

Objaśnienia:
so- droga osobowego
to= czas osobowego
sa- droga sutobusu
ta- czas autobusu
vśro- szybkość średnia osobówki
vśra- szybk. śr. autobusu
/= podzielone

Mam nadzieje, że bd dobrze:)
1 1 1