Temat:Obliczanie liczby na podstawie danego jej procentu
Poziom:5 klasa
Treść:Wanda,Emilka i Beata złożyły się na płytę kompaktową.Wanda dała 7,5 zł,Emilka dała 40%, a Beata 45% ceny płyty. Ile kosztowała ta płyta? Ile pieniędzy dała każda dziewczynka?

Proszę także o odpowiedź.Do zrobienia na poniedziałek. Serdeczne dzięki:)

3

Odpowiedzi

2010-01-29T22:04:49+01:00
40+45=85%
wiec 7,5zl to 15%

7,5zl=15%
x-100%

x wychodzi 50zl:)
2010-01-29T22:10:13+01:00
X - cena płyty

7,5+40/100 x+45/100 x = x
7,5 + 85/100 x = x
15/100 x =7,5 |*100
15x=750 |:15
x=50 zł <<<<cena płyty

b)
Wanda - 7,5 zł
Emilka - 40% z 50=4/10 *50=20 zł
Beata - 45% z 50=45/100 *50=22,5 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T23:00:36+01:00
Wanda dała 7,50 zł, co stanowi: 100%-40%-45% = 15% ceny płyty
Cena płyty:
7,50 zł - 15%
x zł - 100%
15x = 750
x = 50 zł - tyle kosztowała płyta
Wanda dała 7,50 zł - to już wiadomo.
40%*50 = 0,4*50 = 20 zł - tyle dała Emilka
45%*50 = 9/20 * 50 = 22,50 zł - tyle dała Beata
Odp.: Płyta kosztowała 50 zł. Wanda dała 7,50 zł, Emilka - 20 zł, a Beata - 22,50zł.