Odpowiedzi

2010-01-29T22:12:00+01:00
180 / 60 = x / 0,5
60x = 90/ : 60
x = 90/60
x = 3/2 = 1,5 km

Pociąg w pół minuty przejedzie 1,5 km.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T22:13:30+01:00
S -?
V - 180km/h = 50m/s
t - 30s

V= s/t
s = v x t
s = 1500m

Odp. Pociąg jadący z prędkością 180km/h w ciągu 30 sekund pokona 1500m.
1 5 1
2010-01-29T22:14:24+01:00
Dane:
V=180 km/h = 180*(1000 m/3600 s)=50 m/s
t=30s

Szukane:
s=?
Wzór:
V=s/t
s=V*t

Rozwiązanie:
s=50*30=1500 m [(m/s)*s=m]
s=1,5 km

Odp: Pociąg w czasie 30 sekund przebył drogę 1500 metrów (1,5 km)