Odpowiedzi

2010-01-29T22:23:42+01:00
2Al + 6 NaOH + 6 H2O -> 2Na3[Al(OH)6] + 3 H2
54g---240g
5g--x
x=22,2g

22,2g---20%
x--100%
x=111g
odp potrzeba 111g tego roztw
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T22:24:04+01:00


2Al + 2NaOH + 6H₂O → 2Na[Al(OH)₄] + 3H₂

z reakcji wynika ze na 54g glinu przypada 80g zasady
wiec na 5g glinu przypada 7,41g zasady

20g zasady zawiera 100g roztworu
7,41g zasady zawiera x

x=37,05g roztworu:)