Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T22:17:30+01:00
Jesli d napoju 1g/cm3 tzn ze 4 litry waza 4 kg
5% to cukier reszta to woda czyli 95%
wiec trzeba pomnożyc
95%*4 aby wyliczyc mase H2O
0,95*4=3,8kg=3800g
odp wykorzystano 3800g wody
2010-01-29T22:22:27+01:00
Cp= 5%
mr-u= 4l=4dm3= 4000cm3

d=m/v
d*v=m
mr-u= 4000cm3*1g/cm3=4000g

ms= Cp*mr-u / 100%
ms= 5%*4000g / 100%
ms= 200g
mw= mr-u - ms
mw= 4000g - 200g= 3800g