Zasadził dziadek rzepki w ogrodzie.
Chodził te rzepki podlewać co dzień/
5/8 rzepek wyrosło krzepkich,
z czego 2%to wielkie rzepki.
Dziadkowie rzepki wielkie i krzepkie
- jaki to procent plantacji rzepki?

Proszę o odpowiedź!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-29T22:25:03+01:00
2% z ⅝ = ²₁₀₀ * ⅝ = ¹/₈₀
¹/₈₀ = ¹/₈₀ * 100% = ¹⁰⁰/₈₀ % = 1,25 %
Rzepki "dorodne i krzepkie" to 1,25 % plantacji rzepki
1 5 1
2010-01-29T22:32:22+01:00
⅝*2%=⅝*2/100=10/800=1/80
1/80*100%=100/80=1,25%
odp.1,25%
1 4 1