Pan Paweł prowadzi sklep zoologiczny i sprzedaje tam 4 gatunki zwierząt. Każdego ranka wywiesza na wystawie ile zwierząt, jakiego gatunku ma do sprzedania
Oto jeden z afiszy:

Dzisiaj
Wszystkie zwierzęta, oprócz 42, to świnki morskie.
Wszystkie zwierzęta, oprócz 32, to rybki.
Wszystkie zwierzęta, oprócz 47, to koty
Wszystkie zwierzęta, oprócz 44, to psy.

Oblicz ile zwierząt każdego rodzaju ma pan Paweł dzisiaj do sprzedania. W taki sam sposób przedstaw afisz na jutro, jeśli wiadaomo, że sprzedał dzisiaj 3 koty, 6 rybek, 1 świnkę morską i że nie sprzedał żadnego psa.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T22:33:53+01:00
A -świnki
b-rybki
c-koty
d-psy

b+c+d=42
a+c+d=32
a+b+d=47
a+b+c=44

d=42-b-c
a+c+42-b-c=32
b+a+10
2a+5-a-10-c=0
a-5-c=0
a=5+c
b=15+c
d=42-15+c-c
d=27

2010-01-29T22:46:10+01:00
X= liczba wszystkich zwierząt
x-42= liczba świnek
x-32= liczba rybek
x-47= liczba kotów
x-44= liczba psów

x-42+x-32+x-47+x-44=x
4x-165=x
4x-x=165
3x=165/ :3
x=55

liczba świnek: 55-42= 13
liczba rybek: 55-32=23
liczba kotów: 55-47=8
liczba psów: 55-44=11

8-3=5 - liczba pozostałych kotów
23-6=17 - liczba pozostałych rybek
13-1=12 - liczba pozostałych świnek
11-0=11 - liczba pozostałych psów

Łączna liczba pozostałych zwierząt: 5+17+12+11= 45

45-5=40
45-17=28
45-12=33
45-11=34

AFISZ:

Dziasiaj:
Wszystkie zwierzęta oprócz 40 to koty:)
Wszystkie zwierzęta oprócz 28 to rybki:)
Wszystkie zwierzęta oprócz 33 to świnki:)
Wszystkie zwierzęta oprócz 34 to psy:)



Mam nadzieje, że rozwiązanie jest zrozumiałe:) Pozdrawiam:)