Byłabym bardzo wdzięczna, gdyby komuś udało się rozwiązać te zadania, lub zadanie. Tylko nie chodzi mi o sam wynik lecz o całe rozwiązanie. Zadania dotyczą tw. Pitagorasa i tw. odwrotnego.

Czy uda się podzielić sznurek o długości 30 cm na trzy kawałki o długości całkowitych tak by można było z tych kawałków ułożyć trójkąt prostokątny?
***
Jaką co najmniej średnice musi mieć okrągły stół, aby zmieścił się na nim arkusz papieru o wymiarach 40cmX50 cm?
***
Przekątne pewnego równoległoboku mają długość 6 cm i 8cm a jeden z boków ma długość 5 cm. Jaką dł. ma drugi bok tego równoległoboku?

3

Odpowiedzi

2010-01-29T22:43:53+01:00
Uda sie podzielic sznurek tylko trzeba pameitac ze suma dwuch bokow musi byc zawsze wieksza od dl boku trzeciego
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T22:54:54+01:00
Tak da się, te długości to 5, 12, 13
5²+12²=13²

rysujemy okrąg a w nim prostokąt
przekątna prostokąta to średnica okręgu
40²+50²=d²
1600+2500=d²
4100=d²
d≈64,03
można stwierdzić ze stoł musi miec 65 średnicę zeby arkusz się zmieścił


4 4 4
2010-01-29T22:58:37+01:00