Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-29T22:47:55+01:00
Polski Ikar to Michaś, biedny chłopiec brutalnie zabrany przez Niemców z ulicy na oczach obojętnego, zajętego własnymi sprawami tłumu. Ideał utworu jest stwierdzeniem powtarzalności losów ludzkich, powtarzanie się motywu Ikara i biegu spraw człowieczych.

Tragedię Michasia podkreślają kontrasty:

bezbronność Michasia- brutalność Niemców
nieszczęście chłopca- obojętność tłumu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T22:49:14+01:00
Zarówno Michaś jak i Ikar spełniają swoje marzenia płacąc za to najwyższą cenę. Według mnie coś, czego bardzo pragniemy warte jest poświęcenia, nawet własnego marzenia. Dla nich te marzenia były silniejsze niż rozsądek, więc zapłacili najwyższą cenę. W mojej opinii to straszne, że nikt z ludzi nie widzi ich tragedii. Po prostu żyją dalej tak, jakby nic się nie stało. Jakby nic nie zauważyli. Może oni też kiedyś stracą życie dla marzeń i na nich też nikt nie zwróci uwagi.