Odpowiedzi

2010-01-29T22:53:50+01:00
NHCl = nH+ = 0,25*0,2 = 0,05 mola
nNaOH = nOH- = 0,44*0,1 = 0,044 mola

H+ + OH- = H2O
Więcej jest jonów H+ - ile zostanie po reakcji:
0,05-0,044 = 0,006 mola

Teraz liczysz stężenie tych jonów:
[H+] = 0,006/(0,25+0,44) = 0,00869M

pH = -log[H+] = -log(0,00869) = 2,06
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T22:54:17+01:00
1000cm³ to 0,2 mola HCl
250 zatem to 0,05mola HCl

1000cm₃ to 0,1 mola NaOh
440 zatem to 0,044mola

NaOH+HCl=NaCl + H20

stosuenk molowy w rownaniu to 1:1 wiec HCl jest w nadmiarze

0,05-0,044=0,006mola HCl w nadmiarze

to dysocjuje w roztworze o lacznej objetosci 0,69dm³
stopien jest rowny 100% wiec stezenie jonow H⁺ wynosi 0,006/0,69=0,00869

pH=-log H⁺=2,06 :) prosze o naj;d
2010-01-29T22:55:14+01:00
HCl + NaOH -> NaCl + H20
n= 0,05mola HCl
n=0,044mola NaOH
0,05-0,044= 0,006 mola - jonów wodorowych pozostało niezobojętnionych
czyli Cm= 0,006/ 0,69=0,0087mol/dm3
-log[H+] = pH
pH= 2,06