1.Sprzedawca obniżył lodówki o 20% a następnie nowa cenę obniżył o 120zł . Po tych obniżkach rodzice Stasia zapłacili za lodówkę 990zł . Oblicz cenę lodówki przed obniżkami i o ile procent zmniejszyła się cena w wyniku obydwu obniżek . Zapisz obliczenia . Wynik podaj z dokładność do 1%.


2.Rodzic Stasia kupili zmywarkę na raty . Kwota jaką muszą za nią zapłacić(razem z odsetkami) wynosi 1320zł a gdyby kupili zmywarkę za gotówkę zapłaciliby za nią 1100zł . Ile wynosiło oprocentowanie kredytu? Zapisz obliczenia.


PROSZĘ O POMOC
Z GÓRY DZIĘKUJE

2

Odpowiedzi

2010-01-29T23:07:15+01:00
1320-100%
1100-x
1100*100/1320=83,33%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T23:11:51+01:00
1.
990zł+120zł=1110zł
1110zł*20%=222
1110zł+222=1332zł
1332-990=342
1332*25.7%=342
Odp. Cena lodówki przed obniżkami wynosiła 1332 złotych. Cena zmniejszyła się w wyniku obu obniżek o 25.7%.

2.
w ułamku 220 /1100 = 0,2
1100 + 20% = 1320 zł

Oprocentowanie kredytu wyniosło 20%.