Odpowiedzi

2010-01-29T23:15:50+01:00
V(objętość)=a*b*c=60*40*50=120 000cm³=120dm³

1dm³=1l
120dm³=120l

Pp=60*40*2=4800
pb=40*50*2=4000
pb=60*50*2=6000
Pc=4800+4000+6000=14 800cm
2010-01-29T23:16:16+01:00
V=60x40x50
V=12000 przyjmuje ze to cm bo nie bylo jednostek
1dm szescienny to 1 l
czyli wydaje misie \ze to bedzie 12 litrow
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T23:19:31+01:00
1litr=1dm³


nie podałeś, czy wymiary są w cm, czy dm?

jesli w cm to : a=60cm=6dm
b=40cm=4dm
c=50cm=5dm

v=abc=6×4×5=120dm³=120 litrów pomieści takie naczynie


pole=2×6×4+2×6×5+2×4×5=48+60+40=148dm² potrzeba szkła

jeśli to były w zadaniu dm to wyniki będą inne:
a=60dm
b=40dm
c=50dm
v=abc=60×40×50=120 000dm³=120 000litrów
pole=2×60×40+2×60×50+2×40×50=4800+6000+4000=14800dm² szkła potrzeba