Działka w kształcie prostokąta ma 'a' metrów szerokości, a jej długość jest o 'b' metrów większ od szerokości.
Ile metrów siatki potrzeba na ogrodzenie dwóch takich działek ?

Wszystkie zapiski,obliczenia ..(może notatki?).

Dam naj ! ;**

2

Odpowiedzi

2010-01-29T23:27:10+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T23:28:27+01:00
Wiec:):
dwa boki sa dlugosci a i dwa pozostale dlugosci a+b

to obwod jednej dzilki wynosi:
Ob=2xa+2x(a+b) = 4a+2b

to na ogrodzenie dwoch dzialek potrzeba dwa razy wiecej materialu czyli 2xOb

odp: 2xOb= 8a+4b

1 5 1