Odpowiedzi

2010-01-30T00:33:45+01:00
Marmur- powstaje w wyniku oddziaływania wysokiej temperatury i ciśnienia na skały wapienne. Jest niezwykle ceniony w budownictwie ze względu na ciekawą kolorystykę i łatwość obróbki

Gnejs- powstaje głownie na skutek przeobrażania granitu. Jest łatwy do rozpoznania, gdyż na jego powierzchni występują wyraźne smugi
/|\
Obie skały należą do skał przeobrażonych.

Gips-skała osadowa należąca do grupy skał chemicznych, minerał, uwodniony siarczan, krystalizuje w układzie jednoskośnym. W wyniku ogrzewania traci częściowo wodę, przechodząc w temperaturze 120-130 °C w gips palony, będący materiałem zaprawowym, ponieważ łatwo pobiera wodę i twardnieje.


Sól kamienna- skała osadowa należąca do grupy skał chemicznych, powstała w wyniku wytrącania się halitu podczas odparowywania wody z mórz lub słonych jezior. Często występuje razem z gipsem, anhydrytem oraz solami potasowo-magnezowymi.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T00:41:44+01:00
Gips - Sól Kamienna
Podbięstwa:
-skała osadowa
- Twardość w skali Mohsa
- Rysa: biała
- połysk- szkilsty
-Barwa: bezbarwny
-Przełam muszlowy

Różnice:
-Połysk: tłusty (sól kamienna); Połysk: , perłowy, jedwabisty (gips)
- Układ krystalograficzny regularny (sól kamienna); Układ krystalograficzny: jednoskośny (gips)
1 1 1