1. Wiewiórki przeniosły do leśnej spiżarni 91 orzechów. Do pierwszej i drugiej włożyły razem 54 orzechy, a do drugiej i trzeciej 56 orzechów. po ile orzechów znajduje się w każdej dziupli?
2. W trzech drużynach było razem 221 harcerzy. Drużyny I i II miały razem 149 harcerzy, a gdy zebrały się drużyny I i III to było 137 harcerzy. Ilu harcerzy liczy każda drużyna?

3. W trzech klasach czwartych było 92 uczniów. W klasie IV a i IV b było 59 uczniów, a w klasach IVb i IV c 61 uczniów. Ilu uczniów było w każdej klasie ?


Z góry dziękuje :) !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T09:00:20+01:00
1.
91 - 54 = 37 - 3 dziupla
91 - 56 = 35 - 1 dziupla
37+35 =72
91 - 72 = 19 - 2 dziupla
Odp. W pierwszej dziupli znajduje 35 orzechów , w drugiej 19 a w trzeciej 37.

2.
221 - 149 = 72 - druzyna 3
221 - 137 = 84 - drużyna 2
72+84 = 156
221 - 156 = 65 - druzyna 1
Odp. W Druzynie pierwszej jest 65 harcerzy , w drugiej 84 a w trzeciej 72.

3.
92 - 59 = 33 - klasa 4 c
92 - 61 = 31 - klasa 4 a
33 + 31 = 64
92 - 64 = 28 - klasa 4 b
Odp . W klasie 4 a było 31 uczniów w 4b 28, a w 4 c 33.
2010-01-30T09:00:42+01:00
1)
91-54=37-trzecia spiżarnia
91-56=35-pierwsza spiżarnia
91-(37+35)=19-druga spiżarnia
2)
221-194=27-trzecia drużyna
221-173=48-druga drużyna
221-(27+48)=146-pierwsza drużyna
3)
92-59=33-klasa IVc
92-61=31- IVa
92-(31+33)=28- IVb
2010-01-30T10:44:39+01:00