Oblicz jaką drogę przebędzie w czasie 0,5 h rowerzysta poruszający się ze stałą szybkością 20 km/h.

Samochód porusza się ruchem prostoliniowym jednostajnym z szybkością 90 km/h. Oblicz czas potrzebny na przebycie przez samochód drogi 18 km.

3

Odpowiedzi

2010-01-30T09:13:07+01:00
1. s=v*t
v=20km/h
t=0,5h
s=20km/h*0,5h
s=10km

2.v=90km/h
s=18km
t=s:v
t=18km:90km/h
t=1/5h
t=12min
1 4 1
2010-01-30T09:15:14+01:00
Zad.1
skoro jedzie 20km/h to w pół godz przejedzie 20/2=10 km

zad.2

90 - 60 min.
18 km - x

x=(18*60)/90
x=12 min
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T09:22:33+01:00
Dane:
t=0,5[h],
V=20[km/h],
Szukane:
s=?[km],
Wzór:
s=V*t,
Jednostka:
[s]=[(km/h)*h]=[km],
Obliczenia:
s=20*0,5=10[km],
Odp.Rowerzysta przebędzie drogę s=10[km].
Zad.2
Dane:
V=90[km/h],
s=18[km],
Szukane:
t=?[h],
Wzór:
t=s/V,
Jednostka:
[t]=[km/(km/h)]=[h],
Obliczenia:
t=18/90=0,2[h],
Odp.Czas wynosi t=0,2[h].
2 3 2