Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-30T09:32:47+01:00
Cechy wspólne:
-zbudowany z komórek
-zawierają DNA
-wnętrze komórek wypełnia cytoplazma
-granicę komórek stanowi błona komórkowa

różnice:
-obecnością mitochondrium
-obecnością jądra komórkowego
-obecnością ściany komórkowej
-obecnością chloroplastów (u roślin)
-sposobem odżywiania
4 4 4
2010-01-30T09:33:15+01:00
Cechy wspólne organizmów żywych:
-zbudowany z komórek
-zawierają DNA (substansję, w której zapisana jest informacja o wszystkich cechach danego organizmu.)
-wnętrze komórek wypełnia cytoplazma
-granicę komórek stanowi błona komórkowa

Organizmy różnią się między sobą:
a) budową komórek
-obecnością mitochondrium
-obecnością jądra komórkowego
-obecnością ściany komórkowej
-obecnością chloroplastów (u roślin)
b)liczbą komórek
-organizmy jednokomórkowe (pantofelek,drożdże,bakterie)
-wielokomórkowe (człowiek, kot, tulipan)
c)sposobem odżywiania
-samożywne (autotrofy)
-cudzożywne (heterotrofy)
Same wytwarzają sobie pokarm w procesie fotosyntezy lub chemosyntezy.
40 4 40
2010-01-30T11:37:50+01:00
Cechy
*Zbudowane są z komórek
*Mają w sobie DNA
*Są wypełnione cytoplazmą

Różnice
*U jednych jest obecność mitochondrium a u drugich nie
*U jednych mamy jądta komórkowe u drugich nie


Sorki ,że mało , więcej nie wiem
Proszęęę ; ))
Liczę na Naj ; ]
7 2 7